top of page

RIX FM FESIVAL - SPONSORTURNÉ
Projekt: Varumärkesupplevelse
Kund: Forsbergs Fritidscenter i Hyssna AB
UPPDRAG
Sommaren 2022 var Forsbergs Fritidscenter stolt huvudsponsor till Rix FM-Festival. Vi fick i uppdrag att designa och bemanna deras monter under hela festivalturnén, totalt 12 olika städer. Syftet var att öka varumärkeskännedomen om Forsbergs Fritidscenter samt genom aktivering öka följare på sociala medier och nyhetsbrev.
LÖSNING
Som monter användes en ”plåtis” husbil från Hobby. För att öka prenumeranter på nyhetsbrev skapades en tävling där besökare kunde vinna en gratis vecka i husbil genom att bli prenumeranter. För ökad spridning på SoMe pågick en fototävling där besökare genom att foto sig själva i campingmiljön och publicera i sina kanaler kunde vinna VIP-biljetter till konserterna.
RESULTAT
Efter avslutad festivalturné fanns 1600 nya prenumeranter registrerade på nyhetsbrev, genererade från tävlingens QR-kod. Närvaron på sociala medier samt följareantalet hade ökat markant i samtliga kanaler. Utöver detta gav turnén en mängd möten med potentiella samt befintliga kunder vilket skapade en stark känsla av fysisk närvaro i respektive stad.



bottom of page